Ens presentem!
Hola!
Som la Gemma Orell, l'Alba Pericot i la Jordina Solà. Estem estudiant 3r DT MEI-MEP a la Universitat de Girona.
En aquest blog us presentem algunes activitats útils i interessants per conèixer el barri de Sant Narcís, Girona. Estan enfocades principalment per ser treballades amb alumnes de 5è de primària dins l'àrea de les de Ciències Socials i són propostes contextualitzades, significatives i competencials.
Esperem que us agradin les activitats, ja que estan fetes amb molt d'entusiasme!!
Hola! Som la Judit, la Júlia i en Víctor i a continuació us farem un breu comentari sobre el vostre lloc web:
ResponEliminaInicialment, pel que fa a les activitats, totes elles estan ben redactades, s'entén perfectament allò que voleu explicar. Al mateix temps, aquestes activitats també són competencials i coherents les unes amb les altres.
Les metodologies que porteu a terme són totes molt originals i lúdiques. Permeten a l'alumne que s'ho passi molt bé a l'hora que aprèn socials. Al mateix temps, podem dir que aquestes fomenten el seu esperit crític.
El que no ens queda gaire clar és la funció de les TIC en aquesta última activitat, per exemple. D'igual manera que si els alumnes saben o no quina és la finalitat de l'activitat.
Per concloure, podem dir que les vostres activitats estan molt ben pensades, permeten desenvolupar diferents llenguatges i habilitats, així com situar-se a l'espai.
Moltes felicitats per la feina feta!
Perfecte!! Gràcies per les vostres aportacions, ja les hem tingut en compte i hem millorat la pràctica. Pel que fa a l'ús de les TIC el que volem és que els alumnes accedeixin a l'enllaç que els proporcionem i coneguin la dinàmica del Bèlit des d'un cas real d'escola. A més, també faran ús de les TIC quan naveguin al bloc de "Va de Bèlit" i també les utilitzaran per dissenyar els cartells o fer els vídeos.
EliminaQuant a l'activitat final, la sabran en el moment en què els presentem la problemàtica dels excrements al camp i per tant, la mateixa tarda. Ells es mostraran molt motivats per la tasca final, ja que sabran que els cartells seran penjats pel barri i els vídeos seran retransmesos a la TV local.
Esperem haver-vos resolt els dubtes.
Bones, som la Jordina, la Vanessa i la Neus.
ResponEliminaEl text està ben redactat i el vídeo que hi ha acaba d’aclarir la descripció del joc. Es donen les dades i instruccions molt clares del que s’ha de fer i també amb un llenguatge molt adequat pel nivell en el que es troben els alumnes (cicle superior). També creiem que és un tema que els pot interessar tant si són alumnes que viuen en aquesta zona com si no.
Les activitats són competencials, ja que es poden treballar diferents aspectes de múltiples àrees curriculars, els quals es podran aplicar en diferents contextos. Tot i això, algunes activitats es basen únicament en cercar informació, sense plantejar problemes.
Pel que fa al desenvolupament de les habilitats geogràfiques, estan molt ben plantejades i es demana que l’alumne aprofundeixi en el coneixement de la zona geogràfica en qüestió, tot fent ús de pàgines web que li servirà per a la cerca.
Considerem que en les activitats no es desenvolupa del tot el sentit crític ja que, per una banda, en l’activitat 1 es demana la cerca de dades relacionades amb el terreny geogràfic i, a l’activitat 2, que es reprodueixi un joc al aire lliure. Per tant, s’hauria de trobar alguna part de l’activitat per poder dur a terme una reflexió i visió de cadascú.
L’activitat dos pot ser molt motivadora pels infants ja que trenca una mica amb la dinàmica de classe típica d’estar dins l’aula. A més, es duu a terme en un espai agradable i natural, la qual afavoreix al benestar de tothom.
Molt bé noies, ens ha agradat molt!
Perfecte!! Moltes gràcies pel vostre comentari, ja hem tingut en compte totes les consideracions i hem millorat la pràctica.
EliminaPel que fa a la cerca d'informació, els serà útil per després desenvolupar la tasca amb un coneixement consolidat sobre la temàtica del Bèlit. Tot i així, ja els proporcionem el bloc i un enllaç perquè ho aprenguin de manera interessant i motivadora. En la segona pràctica els plantegem el problema dels excrements de gossos i ells han d'ajudar als veïns a resoldre-ho.
Quant al sentit crític, considerem que teniu raó i per això hem afegit un petit apartat a cada pràctica on els nens i nenes hagin de reflexionar i proposar millores.
Gràcies per la vostra ajuda!!